316 Oksanen Ari

• kauppatieteen maisteri, talousasiantuntija
  • Söderkulla

Miten saadaan ihmiset jonoista hoitoon? Saadaanko erikoissairaanhoidon ja perusterveyshuollon hoitoketju lopultakin toimivaksi? Muuttuuko vanhan mallinen ja byrokraattinen hallintohimmeli moderniksi, myös digitaalisuuden mahdollisuuksia käyttäväksi ja asiakaskokemusta parantavaksi toimijaksi. Miten tämä kaikki palveluparannus tehdään tuottavasti ja vaikuttavasti, ilman veronkorotuksia?

Se on mahdollista, kun hyvinvointialueen päättäjät osaavat asiansa ja kykenevät uudenlaiseen ajatteluun. Heti aluksi heidän pitää kyetä tekemään toimiva strategia hyvinvointialueelle.

Olen vaikuttanut Sipoon valtuustossa yli 20 vuotta, joista kuusi vuotta myös kunnanhallituksen puheenjohtajana. Tällä hetkellä olen valtuuston puheenjohtaja. Olen sertifikoitu kuntapuheenjohtaja. Olen perehtynyt syvällisesti Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen ongelmiin ja mahdollisuuksiin, sillä toimin virkamiesvalmistelua tekevän elimen seurantaryhmän varapuheenjohtajana sekä HUSin valmistelun seurantaryhmän jäsenenä.

Haluan sote-alan osaajana ja asiantuntijana olla vahvasti vaikuttamassa Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen mahdollisuuteen tarjota kuntalaisille mahdollisimman hyvät palvelut ja nopeasti.

Koulutukseni on kauppatieteiden maisteri, jolla on työhistoriaa rahoituksen, rakentamisen ja terveydenhoidon alalta. Toimin yli 20 vuotta hammaslääkäritoimintojen toimitusjohtajana., mikä antaa tärkeän lisän ja pohjan myös liiketoimintaosaamisen ja talousajattelun viemiseen hyvinvointialueen toimintaan. Ihmisten hyvinvointia parantavat sotetoiminnot voidaan tehdä vaikuttavasti ja tuottavasti.

Erikoissairaanhoidon onnistunut yhteistoiminta alueen kanssa on tärkeätä. Olen toiminut yli 20 vuotta HUS valtuustossa. Vuodet 2017-21 toimin HUS valtuuston varapuheenjohtajana ja sen kokoomusryhmän puheenjohtajana. Nyt toimin HUS:n tarkastuslautakunnassa. Haluan HUSin tarjoavan hyvinvointialueen asukkaille tulevaisuudessa paremmat erikoissairaanhoidon palvelut. Yhteistoiminta HUSin, hyvinvointialueen ja kuntien välillä pitää toimia saumattomasti.

Itä-Uusimaa on upea paikka asua ja on yksi Suomen halutuimmista paikoista elää. Mutta se vaatii, että myös sote toimii. Se saadaan toimimaan tahdolla, osaamisella ja vahvalla vaikutuskyvyllä.

Ota yhteyttä. Kerro mielipiteesi. Kysele.

ari.oksanen(at)sipoo.fi

P. 0405042608